UNE DERNIÈRE SEMAINE PLEINE D'ÉMOTIONS

(Écrit Jeudi 5 mars 2020)

Cette semaine, comme j'ai écrit dans le titre de cette dernière publication, a été une semaine pleine de sentiments et de réflexions. Elle n’a pas été pour rien dans le monde semblable aux semaines précédentes et on dirait que ce semaine a été plus important que la première car ce semaine a été le semaine dans laquelle la première partie de cet échange a fini.

Je n’assimile pas encore que ce soit fini et peut être c'est comme ça car je ne voudrais pas que ce soit fini et que le temps soit gelé pour pouvoir rester ici plus de temps, et ce n'est pas le fait d'être en France mais le fait d'avoir connu à la meilleure  correspondante du monde, Emma.

Je me souviens parfaitement d'un jour, quand personne connaissait encore son correspondant, mon professeur de Français, (Carles López) m'a dit qu'il croyait que ma correspondante serait très cool, et qu'on s’entendrait très bien ensemble, et c'est exactement ce qui c'est passé. Emma est devenue une personne très importante pour moi, comme une soeur. Pendant ces 7 semaines on a beaucoup ri ensemble, de fois on a aussi pleuré et on s'est aussi débrrassés ensemble de nos sentiments et je dois dire que j'ai aussi une très importante affection pour elle et ça va causer qu'elle va tellement me manquer pendant ces 3 semaines que nous serons séparées jusqu'à qu'on se reverra.

Il y a pas longtemps qu’un nouveau virus appellé Coronavirus est apparu. Au debut je ne lui ai pas donné beaucoup d’importance et je savais que en France il y avait aussi des infectés. Par le groupe de WhatsApp des corespondantes Espagnoles nous le prenions comme si c'etait quelque chose drôle et sans importance jusqu'à quand nous sommes arrivés à la conclusion que comme les voyages à l’étranger étaient annulés et qu'il y avait des possibilitées de que le voyage de nos correspondantes soit annulé.

Donc, Lundi matin, quand Emma et moi étions en train de déjeuner, elle m'a regardé et m'a dit qu'ils ne pourraient pas venit à Espagne, et les céréales que j'étais en train de manger sont presque sortis de ma bouche. Tout suite, on portable a commenncé a sonner à cause de tous les messages que j'ai reçu de tous les autres correspondants Espagnols. Nous étions tous tristes et préoccupés. Ce jour-là c'etait compliqué pour moi de parler avec des autres gens car j'avais pas envie de parler à personne. J'étais assez découragée à cause de ce nouvelle. Pour ce instant personne savait avec certitude si le voyage avait été annulé, mais tous nous étions conscients de qu'il y avait plus des possibilités de qu'ils ne pourraient pas venir.

Mais comme le dicton "Après de la tempête le soleil apparaît"... Mardi es devenu un grand et joyeux jour car après d'un malheureux Lundi, Mardi on a reçu la nouvelle de que nos correspondantes puourraient venir en Espagne!! Quand Emma m'a donné la nouvelle j'ai presque commencé à pleurer de joie et mon cœur battait très vite à cause de toute l'émotion!!

En parlent du lycée et de comme au début je n'aimais pas les horaires et mon emploi du temps...maintenant ils ne me déplaisent plus, en fait je me suis déjà bien habituée la routine de tous jours: prendre le bus, aller au lycée et puis prendre le bus de retour. Quand j'ai vu par première fois que je devais être toute seule dans ma classe (2nde 2) avec personne qui faisait aussi l'échange, ça m'a dérangé un peu, mais en regardent tout ce qui s'est passé avec le pass du temps je suis reconnaissante d'avoir été toute seule car ça m'a fait connaître des gens et m’a fait m’agiter. n général, j’ai aimé aller à ay lycée bien que d'un autre côté j’ai aussi eu la flemme...

Pendant ce dernière semaine nous avons reçu un bulletin de notes car à mesure que nous avions chaque professeur, nous devions lui demander de nous évaluer. Pendant mon séjour ici j'ai fait seulement 3 évaluations et en aucune d'elles j'ai eu de note et c'est pour ça que j'ai aucune note dans mon bulletin mais j'ai des commentaires positifs de chaque professeur.

Jeudi (aujourd'hui) à 16h, Mme Quenet, qui est le professeur d'Espagnol de nos correspondantes et qui était aussi en charge de l’échange en France, a voulu organiser un goûter. Pendant ce goûter on a dansé beaucoup et on a du aussi dire un petit discours sûr l'échange. Je dois dire que tout allait bien jusqu'à j'ai du faire le mien car j'étais si emotionnel que j'ai commencé à pleurer et j'ai fait que des autres gens pleurent aussi, alors je n'ai pas pu finir mon discours et ce qui devait le faire après de moi ne l'ont pas pu faire non plus... J'ai aussi pleurer de nouveau quand Emma a fait le sien, car elle m'a dit qu'elle me considerait comme sa soeur et la verité est que je la considere aussi come ma soeur.

Ce soir nous sommes allées avec Malvina, sa mère, à dîner au restaurante Italien où ma correspondante avait très envie de y aller. J'ai pris une pizza et j'ai trop mangé. On a aussi partagé notre dessert, qui était une mousse au chocolat qui était très bonne!!

Le semaine n'a pas fini encore, demain c'est vendredi et Emma et moi on va aller à un concert d'un groupe de rap français que je ne connais pas beaucoup mais Emma aime bien. Le groupe s'appelle 47Ter et j'ai beaucoup d'envie de y aller!! À chaque changement de cours du lycée il sonne de la musique et ce semaine ils ont mis une chanson de ce groupe!!


Une des choses que j'ai aimé le plus de cet échange a été pouvoir me lier avec des gens avec qui je ne parlais pas beaucoup. M'ouvrir à des nouvelles gens et avoir aussi découbert qu'il y a des gens très différent et interessante dans le monde. Je crois aussi que ce échange m'a fait gagner plus de confiance avec moi-même et à la fin de tout je peux dire que je ne changerais rien de tout ce qui s'est passé pendant ces 7 semaines, car je crois que les choses passent pour quelque raison et que dans la vie il y a des meilleurs et pires moments, mais que après de ces moments si tristes il y a toujours des meilleurs jours pour venir. Je savais déjà que cet échange me ferait changer, croître et je crois que c'a était un des meilleurs aspects de toute l'expériencie: partir d'Espagne étant d'une façon et rentrer en être une meilleure personne qu'avant mais si je pouvais changer quelque chose de cet échage je changerais la durée et je le ferais plus long. Emma et moi avons parlé et on veut suivre à parler meme quan l'échange est terminé. J'aimerais aussi qu'elle venait pendant l'été à Mollet pour la Festa Major!!
 
En conclusion, pour finir de fermer la valise je dois dire que cet échange a été une experience que je n'oublierais vraiment jamais, que m'a fait croître et qui m'a donné l’une des meilleures occasions de rencontrer une des personnes les plus drôles et affectueuses, Emma.

Tout s'est passé très vite... Il ressemble que c'était hier qu'on a pris un avion qui nous a amené a vivre une des meilleures experiences du monde. Maintenant est l'heure de rentrer à la maison, embrasser notre famille, nos amis et attendre à le jour quand on pourra se retrouver avec nos correspondantes.
Le comptre à rebours commence...





Català:

(escrit dijous 5 de març del 2020)

Aquesta setmana, com diu el títol d’aquesta última entrada, ha estat una setmana plena de tota mena de sentiments i de reflexió. No ha sigut per res en el món com cap de les anteriors setmanes, aquesta setmana és encara més important que la primera, aquesta setmana és la última setmana de la primera part de l’intercanvi.

Encara no assimilo que ja s’hagi acabat, potser és perquè m’agradaria que no s’acabés i que el temps es congelés per així poder quedar-me aquí més temps, i no és només el fet d’estar a França, si no el fet d’haver conegut a la millor corresponent que podria haver tingut mai, l’Emma.

Me’n recordo perfectament de que un dia, quan encara ningú sabía qui sería el seu corresponent, el meu profesor de francès (Carles López) em va dir que creia que la meva corresponent sería genial, i que ens portaríem bé juntes, i això és el que ha passat exactament. L’Emma s’ha convertit en una persona molt important per mi, com una germana. Durant aquestes 7 setmanes hem rigut moltíssim juntes, algunes vegades plorat i desfogat els nostres sentiments i haig de dir que li he agafat un apreci important que farà que la trobi moltíssim a faltar durant aquestes 3 setmanes que estarem separades fins que ens tornem a veure.

No fa massa temps va aparèixer un nou virus anomenat Coronavirus. Al princpi no li vaig donar molta importància, era conscient de que a França hi havia infectats. Per el grup de WhatsApp de corresponents espanyols ens ho preníem amb gràcia fins que vam caure en que com poc a poc tots els viatjes a l’estranjer organitzats per l’institut s’estaven començant a  cancel·lar i vam caure en que hi havia la possibilitat de que el viatje de les nostres corresponents a Espanya es cancel·lés també.

Llavors, Dilluns pel matí, quan estavem esmorzant, l’Emma em va mirar i em va dir que no podríen venir a Espanya, i casi se’m cauen els cereals que tenia dintre de la boca. Tot seguit, el meu telèfon va començar a sonar per tots els missatges que estàven enviant els altres corresponents Espanyols sobre el mateix tema. Tots estàvem molt preocupats i tristos. Aquell dia em va costar parlar amb la gent i vaig estar bastant desanimada per aquella notícia. Pel moment no sabíem si la cancel·lació  estava assegurada, però tots erem conscients de que hi havia més possibilitats de que no poguessin venir a que si que ho poguessin fer.

Però com el dit de que després de la tempesta surt el Sol... dimarts va ser un gran dia perquè desprès d’un dilluns gairebé depressiu, dimarts sen’s va donar la meravellosa notícia de que les nostres corresponents franceses si que podríen viatjar a Espanya!! Quan l’Emma m’ho va dir quasi ploro d’alegria i el cor em bategava molt ràpid de tota l’emoció!!

Parlant de l’institut i com em desagradaven els horaris al principi de l’intercanvi... ara ja no em desagraden, de fet ja m’he acostumat a la rutina de cada dia: agafar el bus i anar a l’institut. També, quan vaig veure que hauría d’estar tota sola a classe sense cap participant de l’intercanvi em va molestar bastant, però veient tot el que ha anat passant amb el pas del temps ara estic agraïda de haver hagut d’estar sola a classe perquè m’ha donat la gran oportunitat de conèixer a gent nova i d’espavilar-me jo sola. En general m’ha agradat molt anar a l’institut encara que per part també m’hagi fet mandra.

Durant aquesta última setmana sen’s ha donat un butlletí de notes en blanc que a mida que anàvem tenint cada professor de cada matèria l’hi havíem d’entregar per a que ens valorés. Durant la meva estància aquí he hagut de fer tan sols 3 exàmens i cap d’ells ha tingut nota, així que no hi ha cap nota dins del meu bulletí però sí que hi ha un munt de comentaris positius de cada professor.

Dijous (avui) a les 16h de la tarda, Mme Quenet, que és la professora d’Espanyol de les nostres corresponents i també qui s’encarrega de l’intercanvi desde França, ha volgut organitzar un petit berenar. Durant aquest berenar hem ballat molt i també hem hagut de dir algunes paraules de valoració sobre aquesta primera part de l’intercanvi. Haig de dir que tot anava bé fins que m’ha tocat parlar a mi perquè estava tant emocional que he començat a plorar i he fet que molta altra gent plori també i doncs no he pogut acabar de fer el meu discurs i la gent que anava després de mi tampoc l’ha pogut fer... També he tornat a plorar quan l’Emma ha fet el seu, perquè ha dit que em considera com una germana i la veritat és que jo a ella també.

Per la nit hem sortit a sopar a un restaurant al que la meva corresponent tenía moltíssimes ganes d’anar. És un restaurant de menjar italià i jo m’he menjat una pizza que m’ha deixat pleníssima. Els postres els hem compartit entre l’Emma i jo, era mousse de xocolata i estava deliciós!!

Encara no s’ha acabat la setmana, demà és divendres i per la nit, l’Emma i jo anem a un concert d’un grup de rap francès que es diu 47Ter i tinc moltíssimes ganes de anar-hi!! A cada canvi de classe a l’institut posen música i aquests últims dies han posat una de les cançons d’aquest grup!!

Una de les coses que més m’ha agradat d’aquest intercanvi ha estat poder relacionar-me més amb gent amb la que abans no parlava gaire. Haver-me obert a gent nova i haver descobert que el món està ple de gent diferent i interessant per conèixer! També crec que d’alguna manera, aquest intercanvi m’ha fet agafar-me més confiança a mi mateixa i al final de tot puc dir que no canviaría res de tot el que ha passat, perquè crec que les coses passen per alguna rao i que a la vida hi ha moments millors i pitjors, però que després d’aquells moments tant tristos sempre s’ha de saber que les coses milloraran. Ja savia que d’aquest intercanvi marxaría canviada, que em faría crèixer, i crec que això ha estat un dels millors aspectes d’aquest viatje: marxar de casa d’una manera i tornar-hi sent millor persona que abans.
Encara que honestament, si pogués canviar algo, allargaría la durada de l’intercanvi.

L’Emma i jo ja ho hem anat parlant, volem seguir parlant encara quan l’intercanvi hagi acabat. Fins hi tot m’encantaria que vigués a l’estiu a Mollet i sobretot durant la Festa Major!!

Doncs sí, en conclusió, per acabar de tancar la maleta, haig de dir que aquest intercanvi ha estat una experiència que realment mai oblidaré, que m’ha fer crèixer mentalment i que m’ha donat la millor de les oportunitats per conèixer a una de les persones més gracioses, cariñoses i genials, l’Emma.

Què ràpid ha passat tot, no? si sembla que era ahir que vam pujar a l’avió que ens va conduir cap a una de les millors experiències que podrem viure mai. Ara és hora de tornar a casa, abraçar a la nostra familia i als nostres amics i esperar a que arribi el dia en el que poguem tornar a veure les nostres corresponents.


Commentaires

Articles les plus consultés