PARIS

(écrit le 21 Février 2020 pendant le retour en train de Paris à Caen)

Paris est une des plus belles villes que j’ai jamais vu, et je n’exagère pas quand je dis que cette journée a été incroyable. Ça fait que je voulais y aller et maintenant que j’y suis enfin allée, je peux dire que c’était comme un rêve devenu réalité.

Maintenant il est 20:10h et je suis déjà dans le train qui nous ramenera de retour à Caen. C’était une journée incroyable et c’est pour ça que c’est difficile de trouver les mots pour la décrire.
Ce matin on a du se lever à 6:30h pour partir de la maison à 7:00h et prendre le train qui nous a amené à Paris. Pendant le voyage, qui a été un peu long, j’ai passé le temps à écouter de la musique jusqu’à ce qu’on soit arrivés à Paris.
Quand on pouvait déjà voir une petite partie de la ville à travers la fenêtre du train, Emma m’a demandé si j’étais contente et sincèrement je ne pouvais pas arrêter de sourire car on était enfin à  notre destination.

On a vu plein de choses et je dois remercier le père d’Emma pour avoir organisé tout si bien, autant le voyage à Paris comme notre visite à Disneyland Paris, et en plus pour m’inviter à prendre un chocolat chaud au Starbuck’s!

À Paris on a utilisé le metro et le premier endroit qu’on a vu a été Les Champs Elysées, qui est une grande rue avec plein de magasins de luxe. Ça m’a rappelé le Passeig de Gràcia à Barcelone. À la fin de la promenade on pouvait voir l’arc de Triomphe qui selon mon avis est très beau et beaucoup plus grand que je ne l’imaginais.
Touit suite après nous sommes allés à pied jusqu’à la fameuse Tour Eiffel, qui est énorme et belle. Il y a longtemps que je voulais la voir, et j’aurais beaucoup aimé la voir pendant la nuit mais ce n’était pas possible. Ce que j’ai aimé le plus a été d’avoir l’oportunité de monter dans la Tour Eiffel, on a pris les escaliers mais je crois que ça était la raison par laquelle c’était si amusant et inoubliable car on avait été toute la semaine en plaisantant sur le douleur aux jambes qu’on aurait à cause de les escaliers de la Tour Eiffel et quand nous avait monté moins de la moitié de la tour on aurait dit que Emma était en train de mourir, mais à la fin tout l’effort  valait la peine car la vue d’en haut est incroyable et plus belle que je ne l’esperais. Une chose qui q beaucoup attiré l’attention dans le sens où je l’ai aimé a été un petit  endroit de la Tour Eiffel où par terre il y avait un petit panneau qui disait “Place to kiss” (endroit pour s’embrasser). C’était très romantique!

Après la descente de la Tour Eiffel on avait très faim et on est allés  manger dans un jardin qui était à coté du musée du Louvre. Ça me semblait un endroit très beau et en plus il y avait plein de sculptures et certaines étaient de mythologie Grecque, chose que j’aime beaucoup!
Tout allait bien jusqu’à quand on était en train de manger un oiseau a deféqué sur ma veste et ma main!! Ça été vraiment dégoûtant et Emma a commencé a se moquer de moi mais après un autre oiceau a fait la même chose sur sa veste aussi et alors son père et moi ont commencé à rire. Ça été l’anecdote du jour.


Puis nous sommes allés à la cathédrale Notre-Dame. Ce qui m’a causé plus de peine a été que autour de la cathédrale il y avait plein de photos de l’incendie, chose qui ne fait pas mal seulement les gens de Paris mais a tous car je ne peux pas imaginer ma réaction si par exemple la Sagrada Família començait a brûler.

Plus tard nous avons pris le metro une autre fois pour aller à Montmartre. Quand nous sommes arrivés nos jambes nous faisaient si mal que nous avons presque commencé à pleurer quand nous avons vu que nous devions monter beaucoup d’escaliers pour arriver au  sommet.
 
Heureusement, il y avait un ascenseur qui nous a amené jusqu’en haut et nous avons évité la douleur des jambes.
Les rues de Montmartre sont remplis de dessins faits par les gens et il y en a qui sont vraiment créatifs et originaux. Par exemple, il y a un grand mur avec des différentes façons de dire “je t’aime” en différentes langues de partout dans le monde et c’était vraiment beau!



Après nous sommes allés dans des galeries géantes avec plein des magasins de de différentes marques de vêtements, maquillage, etc... On n’ rien acheté là et je dois dire que ça été compliqué pour moi d’acheter un souvenir de Paris, mais juste avant de retourner à Caen on a trouvé un magasin où j’ai enfin acheté mes souvenirs. En parlant une autre fois des galeries lafayette, ce que j’ai aimé le plus a été qu’elles sont trop belles!!

Faire les magasins a été la dernière chose que nous avons fait avant de partir à la gare pour retourner à la maison, mais je dois remarquer le fait de que quand on est sortis des galeries le ciel était très beau avec un coucher de soleil avec différentes couleurs et c’était la meilleure façon de dire au revoir à Paris.
J’adore voyager, j’adore voir demnouveaux endroits et ça ne me dérange pas si mes pieds finissent déchiquetés car ça veut dire que la journée valait la peine et je peux assurer que aujourd’hui valait vraiment la peine!!

J’amerais aussi dire pour la millième fois que je suis très contente que Emma soit ma correspondante car on s’entend trop bien, bien plus que je l’attendais et elle est devenue une personne très importante pour moi car sans elle cet échange ne serait pas aussi drôle de ce qu’il est déjà. J’ai trop hâte qu’elle vienne en Espagne!
(ps de emma: MOI AUSSI FRÈRE)

Català:
(escrit el 21 de Febrer del 2020 a les 20:10 al tren de tornada cap a Caen)

Paris és una de les ciutats més boniques que he vist mai, i no exagero quan dic que avui ha sigut increíble. Feia molt de temps que hi volia anar i ara que per fi hi he estat ha sigut com un somni fet realitat.

Ara mateix són les 20:10 i ja estic dintre del tren que ens portarà de volta cap a Caen. Ha sigut un dia genial i per això mateix difícil de expressar en paraules. Aquest matí ens hem hagut de llevar a les 6:30 per sortir de casa a les 7:00 i agafar el tren que ens ha portat a Paris. Durant el viatge, que ha sigut una mica llarg, he escoltat música fins que hem arribat a Paris. Quan ja es podía veure una petita part de la ciutat a través de le finestra del tren, l’Emma, que estava asseguda al meu costat m’ha mirat i m’ha preguntat si estava contenta i sincerament no em podia aguantar les ganes de somriure perquè per fi havíem arribat a la nostra destinació.

Hem vist moltes coses i dono les gràcies al pare de l’Emma per haver-ho organitzat tot tant bé tant per el viatge a Paris com a la nostra visita a Disneyland Paris i a més a més, per convidar-me a xocolata calenta de Starbuck’s!

Per Paris ens hem mogut en metro i la primera cosa que hem vist han sigut els Camps Elisis, que és un gran carrer ple de botigues de luxe. M’ha recordat molt al passèig de Gràcia de Barcelona. Al final del passèig es podia veure l’arc de Triomf que m’ha semblat preciós i bastant més gran del que m’imaginava.

Tot seguit hem anat caminant cap a la famosa Torre Eiffel, que és enorme i preciosa, feia massa de temps que tenia ganes de veure-la, i m’haguès agradat moltíssim veure-la durant la nit però no ha sigut possible. Allò que m’ha agradat més ha sigut tenir l’oportunitat de pujar a la Torre Eiffel, hi hem pujat per les escales però crec que aquest és el fet que ho ha fet més divertit i també inolvidable perquè portàvem tota la setmana fent bromes de lo molt que ens cansaríem al pujar-hi per les escales, i quan no hi portàvem ni la meitat semblava que l’Emma es començava a morir, però al final l’esforç ha valgut moltíssim la pena perquè les vistes des de dalt són increíbles i més boniques del que m’esperava. Una cosa que m’ha cridat molt l’atenció en el sentit de que m’ha agradat molt ha sigut un petit racó de la Torre Eiffel on hi havia marcat al terra “Place to kiss” (Racó per fer-se un petò). M’ha semblat realment romantic!

Després de baixar de la Torre Eiffel teníem molta gana i hem anat a menjar a un jardí que estava al costat del museu del Louvre. M’ha semblat un racó molt bonic i a més a més estava ple d’esculptures i algunes eren de mitología grega, cosa que m’apassiona massa! Tot anava bé fins que mentres menjavem un ocell s’ha cagat a sobre de la meva jaqueta i la meva mà!! Ha sigut realment fastigós i ha fet que l’Emma comencés a riure però just després un ocell s’ha cagat a sobre de la seva jaqueta i llavors el seu pare i jo ens hem començat a riure. Ha sigut l’anecdota del dia...

Després hem marxat cap a la Caterdral de Notre-Dame. Allò que m’ha fet més impressió ha sigut que al voltant de la catedral hi havia un munt de fotografíes de quan es va incendiar, cosa que causa mal no només a aquells qui viuen a Paris, si no a tothom, perquè no em podria imaginar la meva reacció si per exemple la Sagrada Família s’incendiés.

Més tard hem agafat el metro un altre cop per marxar cap a Montmartre. Quan hi hem arribat ens feien tant de mal les cames que quasi ens posem a plorar quan hem vist que havíem de pujar un munt d’escales per arribar a dalt de tot. Per sort hi havia una mena d’ascensor que ens ha portat fins a dalt i ens hem estalviat un extra dolor de cames.
Els carrers de Montmartre estan plens de dibuixos fets per la gent i alguns són realment creatius i originals. Per exemple, hi ha una gran paret plena de diferents maneres de dir “t’estimo” en diferents idiomes de tot arreu del món i m’ha semblat realment bonica!

Després hem marxat cap a unes galeríes gegants plenes de botigues de diferents marques de roba, maquillatje, etc... Allà no he comprat res, i haig de dir que m’ha costat molt trobar el que comprar com a record de Paris, però just abans de marxar cap a Caen hem trobat una botiga on he comprat els meus souvenirs. Tornant a parlar de les galeríes, el que més m’ha agradat ha sigut que són molt boniques!!

Anar de botigues ha sigut realment l’última cosa que hem fet abans de tornar cap a l’estació on ens esparava el tren per marxar cap a casa, però  haig de remarcar el fet de que quan hem sortit de les galeríes el cel estava preciós i es podia veure un degradat de colors rosats i blaus que ha sigut la millor manera d’acomiadar-se d’aquesta ciutat tant màgica.

Abans de pujar al tren hem anat a sopar al Burger King de l’estació i he gaudit molt del menjar perquè tenia massa gana.

M’encanta viatjar, m’encanta veure llocs nous i no em molesta per res que els meus peus acabin
destrossats al final del dia perquè això vol dir que el dia ha valgut la pena i puc assegurar que avui ha valgut moltíssim la pena. 

També ara que tinc temps d’escriure m’agradaria dir que estic molt contenta de que la meva corresponent sigui l’Emma perquè ens avenim molt bé, més bé del que m’esperava i poc a poc s’ha anat convertint en una persona molt important per a mi perquè sense ella l’intercanvi no sería ni le meitat de divertit del que ho és. Tinc moltíssimes ganes de que vingui a Espanya!!



Commentaires

Articles les plus consultés